Насправді, вимоги, яким повинен відповідати учасник сильно залежать від обраного типу програми, країни та організатора. Однак можна виділити основні, які є спільними для всіх:

Мова

Якщо ви бажаєте поїхати до Східної, Західної Європи або Америки через програму академічних обмінів, то основною вимогою є знання англійської (рідше – німецької або іншої національної мови) на достатньому для навчання рівні. Як правило, це – В2. Зазначимо, що не всі програми вимагають наявність відповідного сертифікату. Найчастіше рівень визначається під час співбесіди. Деякі програми (DAAD, Fulbright, наприклад) дають змогу отримати потрібний сертифікат безкоштовно.

Іноді програми визначають достатнім знання російської мови (деякі молодіжні обміни із Польщею, Казахстан).

Академічна успішність

 Оцінки важливі за умови, що ви бажаєте взяти участь у програмах академічної мобільності. Як правило це означає, що вам потрібно зробити виписку ваших оцінок за 1-2 минулі семестри (іноді – за весь період навчання). Однак це не означає, що ви повинні бути круглим відмінником. Дійсно, чим бал більшим, тим краще, але якщо ви вчитеся в середньому на «добре», цього у багатьох випадках може бути достатньо.

Якщо ж ваша мета – участь у молодіжних волонтерських обмінах, на перший план виходить зовсім інше.

Активна життєва позиція, зацікавленість у темі обміну

Не менше від академічної успішності значення має ваша життєва позиція, яка проявляється в участі у житті студентської спільноти, міста, а може навіть – країни. Ви член студентського самоврядування? Волонтерської організації по захисту тварин? Берете участь в усіх екологічних ініціативах в місті? Не пропустили жодної наукової студентської конференції з обраної тематики? Активний учасник наукового гуртка? Вже маєте публікації? А може допомагаєте працювати із незахищеними верствами населення? Все перелічене (а також багато іншого) може бути прикладом вашого небайдужого ставлення до суспільних потреб або щирої зацікавленості в тому, чим ви займаєтесь або бажаєте займатися в майбутньому. Гарно, якщо ви ведете свої сторінки у соціальних мережах, де постійно розповідаєте про всі свої суспільні ініціативи. В такому разі можете сміливо використовувати посилання на них, щоб зробити аргументацію більш переконливою.

Значимість саме цього пункту також відрізняється від програми до програми та залежить від цілей проекту.